STIEM logo Lijsterbeshof 99 - 3355 CC Papendrecht - tel. 06-38517672 - e-mail: info@stiem.nl
Trainingen Referenties

HomeDownload Folder
Email deze pagina
Effectief leidinggeven
Effectief verkopen
Effectief dienstverlenen
Overtuigend Presenteren
Efficiënt gedrag op beurzen
Functioneringsgesprekken voeren
Effectief Telefoneren
Effectief Dienstverlenen

Bestemd voor: deze training is bestemd voor alle medewerkers binnen de organisatie die niet primair een management- of verkoopfunctie hebben maar die wel op regelmatige basis klantgesprekken voeren. Hieronder vallen telefonistes, receptionistes, secretaresses, medewerkers logistiek, medewerkers van de verkoopbinnendienst, leden van het projectteam, onderhoudmedewerkers, technici. In deze cursus krijgt u inzicht in de kernprincipes van communicatie en invloed. U leert deze situationeel toe te passen en versterkt uw bijdrage in de commerciŽle dienstverlening. Als organisatie streeft u er naar zich hierdoor op uniforme en herkenbare wijze te presenteren aan klanten, prospects en leveranciers.

Onderwerpen: introductie, uitwisseling van ervaringen en leerdoelen, verbale en non-verbale communicatie, actief luisteren, vraagtechnieken, afspraken maken, toepassen van invloedmodellen, het voeren van effectieve persoonlijke gesprekken, omgaan met weerstanden en tegenwerpingen, het omgaan met verschillende klantentypen, rapporteren, bijdragen in het multi-level selling proces, presenteren, efficiŽnt gedrag op beurzen.

Resultaat: na afloop bent u in staat optimaal bij te dragen aan de uniforme uitstraling van een professionele en klantgerichte organisatie. U bent zelfverzekerd, neemt initiatief, communiceert en formuleert duidelijk, kan goed luisteren, werkt gestructureerd en bent zich bewust de nog verder te ontwikkelen kwaliteiten.