STIEM logo Lijsterbeshof 99 - 3355 CC Papendrecht - tel. 06-38517672 - e-mail: info@stiem.nl
Trainingen Referenties

HomeDownload Folder
Email deze pagina
Effectief leidinggeven
Effectief verkopen
Effectief dienstverlenen
Overtuigend Presenteren
Efficiënt gedrag op beurzen
Functioneringsgesprekken voeren
Effectief Telefoneren
Effectief Verkopen

Bestemd voor: deze training is bestemd voor zowel ervaren als voor beginnende verkopers waarbij de nadruk ligt op persoonlijke verkoop. Verkopen is te weten zien te komen wat de klant wil en van hem het vertrouwen winnen dat jij degene bent die het waar zal maken. Deze cursus gaat in op het menselijk doen en laten; wat wil de klant, hoe overtuigt u de klant en hoe beÔnvloedt u de klant?. U leert verschillende manieren van luisteren en u krijgt nieuwe inzichten in meer dan 10 verschillende vraagtechnieken waardoor u staat bent beter door te dringen tot de kern van de zaak. U vertaalt uw inzicht naar het maken van een verkoopplan gebaseerd op uw eigen praktijksituatie. U leert hoe u omgaat met weerstanden en bezwaren. U leert de kernprincipes van positioneel en principieel onderhandelen en u leert hoe u uw Unique Selling Points in het voordeel voor de klant kunt justificeren. Ook krijgt u in een kort tijdsbestek de winnende formule mee van Overtuigend Presenteren. Als toetje leert u de highlights van de succesvolle beurstraining.

Onderwerpen: introductie, ervaringsuitwisseling, verbale en non-verbale communicatie, empathisch luisteren, vraagtechnieken, afspraken maken, toepassen van invloedmodellen, het voeren van effectieve persoonlijke gesprekken, omgaan met weerstanden en prijsbezwaren, het omgaan met verschillende klantentypen, effectieve verkoopplanning, multi-level selling, netwerk actie plan, het motiveren van uw collega’s, positioneel versus principieel onderhandelen, kernprincipes van de doorslaggevende justificatie, overtuigend presenteren, gedrag op beurzen.

Resultaat: na afloop bent u een professionele verkoper die op gestructureerde wijze in staat is te doorgronden wat zijn klant wil en hem op stimulerende wijze heeft kunnen overtuigen het vertrouwen waar te maken. U bent zich bewust van de benodigde commerciŽle en communicatieve vaardigheden en u weet waar uw sterke punten liggen en welke punten u nog verder dient te ontwikkelen.