STIEM logo Lijsterbeshof 99 - 3355 CC Papendrecht - tel. 06-38517672 - e-mail: info@stiem.nl
Trainingen Referenties

HomeDownload Folder
Email deze pagina
Reacties
Datascan
Mercury Interactive
Tell Sell
Competait
BAC Hoogwerkers BV
Quacom Automatisering B.V.
Divoza Horseworld
DGB bv
GTI Infra
Stork Gear & Services
Altec
Uitgeverij MAYPRESS
Autobedrijf Mouris
Ketelonderhoud Jonker BV
Reacties

Enkele reacties:

Martin Dijkstra Directeur/Eigenaar Autobedrijf Mouris
Het is goed om in je eigen showroom en je eigen omgeving te oefenen in allerlei praktijksituaties die je in dit werk tegenkomt. We zijn door de training van STIEM alerter geworden en ook zelfbewuster. Ik vond vooral de sessies met de monteurs over hoe te handelen bij vragen, bezwaren en klachten uitermate zinvol. Ik denk dat we nu nog beter inspelen op de wensen van de klant en ook intern als team nog beter zijn gaan samenwerken.”

Laurens Lankhorst Verkoopadviseur Autobedrijf Mouris
Ik had op een gegeven moment helemaal niet meer in de gaten dat ik met een rollenspel bezig was. Misschien komt dat ook doordat je in je eigen showroom bezig bent. Naderhand merk je dan op welke punten je had moeten doorvragen en had moeten samenvatten. Wat dat betreft leer je het meest door te doen.

Michel Klaver Monteur Autobedrijf Mouris
Ik ben door deze training een heel stuk zelfverzekerder geworden. Als ik vanaf nu een klant aan de lijn krijg die iets niet begrijpt over een rekening of wat anders, weet ik welke vragen te stellen en hem netjes te helpen. Vroeger stond ik toch wat vaker met m’n mond vol tanden.

Irma Logtenberg Office Manager De Groene Belangenbehartiger
Hallo Ed,
Hier een berichtje van ons.
Hierbij kan ik je vertellen dat de beurs dankzij de beurstraining die jij hebt gegeven, voor ons heel erg goed verlopen is. Vooral de openingszin was erg treffend.
Wij hebben meer adressen dan ooit kunnen verzamelen, wat ons doel was deze beurs.


Dennis de Vries Directeur/Eigenaar Altec
“Het was zeker zeer zinvol. Rollenspellen kan je in principe ook zelf doen maar er moet een coach bij zitten die neutraal toehoort en er ervaring mee heeft.
Verders vind ik het leuk dat mijn opmerkingen meer “bespreekbaar” worden. Ik vind dat niet alleen, op de training effectief telefoneren is het ook naar voren gekomen, dit punt is enorm belangrijk!”

Bart Rensen Verkoper binnendienst Altec
“Het was veel leuker dan ik had gedacht.”

Jol Riemsma Directeur/Eigenaar Uitgeverij Maypress
“Ik wil niet zeggen dat het bij ons was vastgeroest, maar een stevige opfriscursus bleek wel nodig. Door de verschillende rollenspelen kwam er inderdaad wel uit dat de één te afwachtend is en de ander van de hak op de tak springt.”

Nico Ridder Verkoper advertenties Kijkez en 50+
“Ik vind wel dat het in de praktijk altijd anders gaat als in een rollenspel, maar aan de andere kant heb ik ook wel weer geleerd dat je verder moet doorvragen en niet te snel zelf moet oordelen.”

A.H. Visser Manager Stork Gears & Services
“Bij een ander bedrijf kon de telefoontraining voor onze medewerker pas in april en bij STIEM kon het de volgende week. Dat was wel klasse.”

Henri Oerajakana Plv. telefonist Stork Gears & Services
“perfect om in je eigen omgeving met een persoonlijke trainer allerlei telefoongesprekken na te spelen. Daar leer je dus van.”

Donald Bezemer Manager Natte Infra & Mainports GTI Infra
“Beste Ed,
De presentatie is zeer goed verlopen. Het klonk overtuigend en
prikkelend. Volgens velen was de presentatie t.o.v. de 5 anderen verreweg de beste.
Mijn dank voor je motivatie en coaching. Zonder deze dag zou ik het benodigde zelfvertrouwen en performance niet hebben gehad”

Mark Logtenberg Directeur Eigenaar De Groene Belangenbehartiger
“Vooral als de klant om wat voor reden dan ook erg emotioneel is, is het bijzonder lastig om het telefoongesprek in goede banen te leiden. Om dit beter te leren beheersen, zochten we voor ons kantoorpersoneel een firma die ons kon helpen dit beter onder de knie te krijgen.”

Irma Office Manager De Groene Belangenbehartiger
“Ik heb echt allerlei telefoongesprekken kunnen naspelen. Doordat ik nu weet waar het fout ging, ben ik veel beter in staat het gesprek te leiden, stiltes in te lassen, vragen te stellen, afspraken te maken enz. Ik voel me nu gewoon veel zekerder.”

Anja Adm. Medewerkster De Groene Belangenbehartiger
“Doordat je èn in je eigen omgeving bent èn alleen maar met eigen collega’s, durf je veel meer en komen jouw eigen probleemsituaties gewoon veel beter aan bod. En, wat Irma ook al zei, omdat je meer controle hebt over het gesprek, voel je je gewoon een stuk sterker.”

Eddie Veldhuis filiaalhouder Divoza Horseworld Heteren
“In 3 avonden heeft STIEM met onze verkoopsters alle onderdelen van het verkoopproces nagespeeld. De theorie in combinatie met de praktijk zorgt er niet alleen voor dat we ons beter bewust zijn van wat we doen maar ook dat we het hebben leren toepassen. Wat dat betreft is een mooier resultaat niet denkbaar.”

Lydia Verkoopster Divoza Horseworld filiaal Heteren
“Door deze cursus is het verkopen een veel bewuster proces geworden. In plaats van direct antwoord te geven ben ik nu veel gerichter in het stellen van open vragen, het doorvragen wat men precies wil, het samenvatten, de rust, de lichaamstaal enz. Te veel eigenlijk om op te noemen. Absoluut een cursus waar ik wat aan heb.”

Vanessa Verkoopster Divoza Horseworld filiaal Heteren
“Fantastisch om in je eigen winkel met situaties te oefenen die in sommige gevallen best lastig zijn. Eerst moest ik mij er maar uit zien te redden en schakelde vrijwel direct de bedrijfsleider in. Nu ga ik toch beter met dit soort situaties om; meer luisteren, minder praten, iets dominanter en minder emotioneel.”

Antonia van Essen Management Assistant Quacom Automatisering
“Een 1 op 1 training is heel nuttig. We hebben dit nu al 2 keer gedaan. Het grote voordeel is dat je echt op je eigen situatie in gaat. Vooraf besprak STIEM met mij mijn ervaringen en mijn gewenste leerpunten. Tijdens de eerste training oefenden we in diverse scenario’s om ons product OfficeEye te verkopen. Drie weken later deden we een tweede dag waarin we diverse lastige praktijksituaties nadeden. Ik deed zowel mijn eigen rol als die van de klant. Hierdoor leer je niet alleen hoe het niet moet maar ook hoe het wel moet. Klasse!”

Martin Quaken Managing Director Quacom Automatisering
“Doordat bij een andere firma de klassikale cursus werd afgelast, kwamen we op het spoor van STIEM. Omdat het alleen om de training voor Antonia ging, boekten we een individuele 1 op 1 training. Hoewel we daar van te voren niet zo bij stilstonden, bleek achteraf het grote voordeel dat zij haar eigen wensen kon bespreken die vervolgens in een op maat gemaakte verkooptraining werden uitgevoerd. Zij kwam heel enthousiast terug en voelt zich sindsdien, met name in lastige situaties, een stuk zelfverzekerder.”

Dick J. Bac Directeur en oprichter BAC Hoogwerkers B.V.
“Het was zo herkenbaar dat de verbeteringen in bijvoorbeeld het telefoongedrag de volgende dag al zichtbaar waren.”

Gerard Drost Hoofd Verkoop BAC Hoogwerkers B.V.
“Het was voor ons een verrassing dat STIEM ook onze website en onze brochure op klantvriendelijkheid heeft onderzocht. Hier kwamen toch nog wel wat dingetjes in naar voren.”

Marcel Roumen Marketing Director Tel Sell
“De interim manager legde de vinger direct op de zere plek. Resultaten waren dan ook snel zichtbaar. En door zijn positieve instelling leek het wel of daarna de verandering vanzelf ging.”

Andy Haxby Directeur Competa IT
“Een prima partner om het sales proces aan te outsourcen. Fris, actief en met een gezonde blik op de business.”

Bob Doornweerd Directeur OWM Achterhoek
“De trainer is flexibel. Hij reageert goed in de praktische toepassing van de stof als daar vraag naar is. Vragen en suggesties neemt hij direct in het programma op.”

Petra Vos Teuwen & Lodestein Risicobeheer
“Dit is echt de leukste cursus die ik heb gehad. Maar dat hoort u zeker wel vaker.”

Fayette Berkhof WPM Winkelcentrummanagement
“Een perfecte training over klantgericht telefoneren. Het was vooral zinvol om te leren hoe je met bezwaren omgaat. Ik ben communicatief gezien echt sterker geworden.“

Manuela Stutz IT Manager Tel Sell Duitsland
“Groot inlevingsvermogen en een positieve instelling. Vooral door zijn betrokkenheid met de agenten in het call center wist iedereen veel beter wat zijn of haar rol was in het proces.”

Boudewijn Aelbers Technical Account Manager Mercury Interactive
"Deze cursus bevat zowel open deuren als eye-openers en handvatten. Zeer nuttig als refresher en als referentie"

Frank Bertram Directeur Multi Design Enterprise Systems
"een fantastische refreshment"

Rob Bijleveld directeur Salesvision
"De cursus behandelt 80% van de essentiŽle zaken die je als sales nodig hebt. Het gevoel wat je eraan overhoudt is dat je de 'theorie' de volgende dag al gelijk weer toepast"

Richard Budding Technical Team Leader Mercury Interactive
"DANK! in hoofdletters en met uitroepteken"

Edwin Burggraaf medewerker Technical Solutions Datascan
"duidelijk en met goede klantgerichte praktijkvoorbeelden en cases"

Jos Hennevanger Consultant
"veel eyeopeners, vooral het Netwerk Actie Plan ga ik toepassen"

Henk Huibers Senior Account Manager Veritas
"zeer concreet en heel bruikbaar, ook wanneer je al jaren in het vak zit"

Ron de Koff consultant ilionX
"Het seminar zat voor mij vol met interessante en nuttige informatie, echte eye-openers en leuke anekdotes die de dag boeiend en nuttig maakten. Ik weet zeker dat ik bepaalde zaken goed kan gebruiken in mijn dagelijkse werkzaamheden als consultant voor ilionX, maar het is ook zeker nuttig om een betere kijk te krijgen op de verkopers die je in het dagelijkse leven overal tegen komt. Zeer vernieuwend en leerzaam"

Michel Kok verkoper bij it's Electronic
"Door de sessie die ik heb meegemaakt, is mijn kennis over verkooptechnieken zo goed als verdubbeld. Als verkoper van audio en visuele producten aan consumenten kom je iedere dag met verkoop in aanmerking. Dankzij deze cursus ben ik meer gaan verkopen, omdat er veel aspecten aan bod zijn geweest die zeer van belang zijn voor een verkoopproces"

Robert Lindeman technical account manager EMC≤
"ronduit indrukwekkend, ik kan niet anders zeggen"

Arnold van Loon directeur JSR
"ik ben het niet met alles eens maar dit is absoluut inspirerend en verkoopbevorderend"

Kevin Oosthuijzen directeur FiŽn Adviesgroep
"aanbevelenswaardig voor iedereen die met verkoop te maken heeft"

Roland Schweigl Interim Manager
"waardevol en herkenbaar met gelukkig veel praktijkvoorbeelden"

Paul Stoopendaal technical account manager EMC≤
"krachtig en afwisselend"

Paul Uilkema manager Consultancy Datascan
"een zeer nuttige ervaring voor het hele bedrijf, het brengt de neuzen in dezelfde richting"

Peter van der Vecht directeur Datascan
"Deze cursus heeft volledig aan de verwachtingen beantwoord. Een mooie aanzet voor de complete Datascan organisatie om met z'n allen aan ťťn focus te werken, namelijk aan winstgevende omzet."

Karolien van der Vorm Inside Sales Mercury Interactive
"overzichtelijk, direct en duidelijk. Heel nuttig vond ik de uitleg over de proactieve referentie en het overzicht van de 7 weerstanden. Dit hangt nu bij mijn computer. Verder leent het materiaal zich prima om na te lezen mocht ik even hulp nodig hebben na een moeilijk gesprek."



Bovengenoemde personen zijn graag bereid uw vragen te beantwoorden. Neem hiervoor contact op met Ed Mulder (ed.mulder@stiem.nl) of bel met STIEM 06-29556807.